Er is een verhaal over een kikker die in een pan water op het vuur terechtkomt. Langzaam wordt de temperatuur van het water warmer, ongemerkt past de kikker ook zijn lichaamstemperatuur aan. De kikker is zich niet bewust van enig gevaar.
Tot het moment dat het water het kookpunt nadert. Hij schrikt, maar is door uitputting niet meer in staat zich te verroeren. Helaas, hij heeft al zijn energie verbruikt om zijn temperatuur voortdurend aan te passen en legt het loodje. De oorzaak van zijn overlijden? Niet het water, maar zijn onvermogen op tijd ‘stop’ te roepen en eruit te springen.
Komt dit jou bekend voor? Lijkt het niet op onze tijd waarin de eisen van onze omgeving precies zo werken als het langzaam op het kookpunt rakende water? Hoe vaak zeg je ‘ja’ terwijl je ‘nee’ voelt? Of omgekeerd.
Ben jij de kikker in de pan en wil je op tijd stop roepen? Speciaal voor moeders hebben we het programma Mama in Balans ontwikkeld.
Kijk hier voor meer informatie.
De klant in beweging krijgen is mijn drijfveer. Door een spiegel voor te houden en de juiste vragen te stellen wordt het eigen inzicht vergroot en kunnen we doelgericht te werk gaan in het traject. Mijn achtergrond in de NLP maakt mij flexibel in mijn manier van coachen.